8 månaders update

Nu är lillfisen 8 månader. Känns som utveckligen går i ett rasande tempo just nu. Dock är Noelia fortfarande en väldigt bekväm liten dam. ;)
 
Den senaste månaden har hon lärt sig åla. Hon kan få upp ett grymt tempo men såklart enbart om det är något hon veeerkligen vill ha. Hon säger ofta baba och mama..ibland blir det maba och bama. 

Hon lärde sig pussas när man putar med läpparna för någon vecka sedan och för två dagar sedan började hon klappa händerna. Idag klappade hon till och med händerna till sömns. Att lägga huvudet på sned för att kolla på grejer är en ny grej hon gör, kanske ser världen lite annorlunda ut då. 

Hon gillar att stå upp och man ser att viljan att resa sig mot saker finns där men inte styrkan och koordinationen. 

En sak jag inte gillar är att hon lärt sig dra ner min tröja när hon vill ha mat därifrån. Dags att sluta amma när dem lärt sig servera maten själv. 😆 Men vi tar det lugnt för magens skull. Puré till lunch, gröt till kvällen, välling till läggdags och lite smak av ditten o datten därimellan så det dröjer nog inte så länge innan jag kan dra på mig en vanlig bh kanske...? Fast kommer jag sakna det då...kanske? Herregud jag som ville lägga ner amningen efter en vecka. 

Och just det en liten tand har nu spruckit igenom så hon slapp vara tandalös...det var väl det! 

Min älskade lilla tjej! Bäst i världen på sitt egna vis! 


Och just det...hon sover fortfarande som en kratta! Det var den uppdateringen!  

Kommentarer:

1 Mia:

Duktig lillfis :)

2 Nicole:

Haha Liam kan också servera sig själv 😂🙈
Jag velar fraaam och tillbaka mellan att sluta amma eller inte, men får typ ångest av tanken. Är helt säker att jag kommer sakna det men jag är även typ helt övertygad om att nätterna skulle bli mkt bättre utan amning...
Haha. Vilka problem! 🙈

Gud så sött med en tand!

Svar: Ja det tål att tänkas på ett tag innan man bestämmer! :)
johannaraaf.blogg.se

3 Johanna :

Haha och jag som längtar tills hon kan servera sig själv! Så gulligt ju! :)

Kommentera här: