Faser

När man lever tillsammans med sitt första barn det första året förstår man att en massa såkallade faser ska gås igenom. På Noelia märks det tydligt med ett väldigt skiftande i humöret. Hon är just nu inne i någon slags fas där hon antagligen blir medveten om världen på något nytt sätt för jäklar vad det gnälls här hemma. Händer det inte något spännande så är det bara gnäll och åter gnäll. 

Finns en app som heter wonder weeks där man kan se när barnet går igenom olika faser och läsa om varför och därmed få mer förståelse för varför ens barn plötsligt beter sig som en liten gnällfis. Men den där jäkla appen stämmer ju aldrig för Noelia! Under dessa månaderna har hon haft typ 3 perioder då jag verkligen märkt att hon är annorlunda och varje gång har jag klickat in på appen och där är lilla Noelia med en stor sol jämte sitt namn (Glad som en solstråle...bullshit) och om några veckor blir hon ett åskmoln. Hon måste alltså ligga lite före eller lite efter. 

Jag som typ skrutit om att -ja visst hon är en riktigt strulpelle på natten men det tar iallafall bara 5 min att få henne att somna för natten. Jo tjena! Hon ålar runt i hela sängen, står i krypposition och gungar huvudet i spjälorna, ligger raklång utmed kortsidan, ligger på rygg, mage och sida samtidigt och kilar fast armar och ben i spjälornas...och gråter självklart samtidigt. Efter drygt 30-60 min dunkar hon huvudet ner i kudden och däckar av ren utmattning. Phuu..! 


Hon reser sig fortfarande inte självmant men ställer man henne mot något så står hon numera stadigt! 

Kommentarer:

1 Robex Lundgren:

söt

Kommentera här: