Blandat resultat

Natten till igår sov jag hos min syster och den natten var enligt sambon snarlik den första. Då var hon utan nattmål i cirka 10 timmar.

Men inatt var det "min natt" och kanske kan man se något slags ljus i tunneln? Ska man börja med det positiva eller negativa, vi kör positiva! Jag har inte behövt lyfta upp henne ur sängen en endaste gång, alla gångerna hon gnällt har jag lyckats få henne att somna om med hjälp av att stryka henne med handen över ryggen och spela melodin. Jag ammade vid 05.30 och efter det sov hon 4 (!!) timmar i streck! 

Det negativa var ju att innan dess vaknade hon ungefär en gång i timmen, alltså cirka 8 gånger...

Imorgon ska jag upp tidigt till jobbet så hoppas på en ännu lugnare natt.

Kommentarer:

1 Nicole:

Oooh det är ju ändå stoort framsteg!! Skönt att det går pt rätt håll. Hoppas det fortsätter så. Jag fortsätter läsa med spänning (och avunden jag känner efter att ha suttit och vaggat i sängen två ggr inatt haha 😂).
det negativa... Man vet ju med sig själv att man kan få in vanor att vakna vissa klockslag osv. Det är säkert samma med bebisar. Så det kanske "bara" är vanan som måste bort nu! Snart inser hon nog att hon inte har något mysigt nattmål att vakna till och inser att det är skönare att fortsätta sova :)

Svar: Ja vi hoppas på det! Hoppet överger ju en aldrig ;) hihi
johannaraaf.blogg.se

Kommentera här: