Sånna här...

nätter kan jag leva länge på! Flera bra nätter i rad. Man vågar knappt skriva det. :/

Vi har gjort ett uppehåll i spjälsängssovandet. Tröttnade på att lyfta nästan 9kg fram och tillbaka. Så nu går hon och jag och lägger oss tillsammans i sängen vid 21 och hon somnar hyfsat lätt. Sedan sover vi till 09 med 3-4 uppvak för lite tuttande i några minuter och sedan somnar vi om. Orkar verkligen inte bry mig just nu om att hon snart är 6 mån och inte egentligen behöver äta på natten. Det får bli ett senare krig...eller så kanske hon drar ner på det själv...I wish!! 

Vi får sova iallafall, både idag och igår vaknade jag utvilad kl 08 och kunde slösurfa och dricka kaffe helt själv...konstig känsla. 

I helgen har sambon fyllt år. Jag gjorde tårta som blev god men lite väl söt för min smak. Finns massa rester om någon vill komma förbi och frossa! 


Ikväll kommer mamma, pappa och syster. Arsim ska göra rådjursgryta av kött vi fått av en jägare. Mmmm...längtar redan! :)

Kommentarer:

1 Nicole:

Skönt att inte vara ensam! Liam sover med mig nu också och har gjort det flera nätter...! Som du sa aå hoppas jag också på att att han vänja sig av det själv men annars får vi ta den kampen sen ;)

En fråga bara, hur gör du när du stiger upp för att tex dricka kaffe? Vågar du lämna henne i sängen? Har ni byggt upp mjuksaker runt sängen eller hon ålar/rullar inte så pass bra att du är rädd att hon ska ramla? Frågar för jag vill ha tips på hur jag kan göra typ som idag när jag varit vaken 1,5h men Liam sover gott fortfarande bredvid mig. Haha. Lite lätt uttråkad här :P

Svar: Haha hon är inte så rörlig som din lilla sprallis! Tror knappt hon kan vända sig i sängen utan behöver hårt underlag. Sen så sover ju hennes pappa på ena sidan (jobbar ju kvällar) och spjälsängen står jämte sängen på min sida. Så har tyvärr inga direkta tips. Tror du inte att bulla upp ordentligt med täcken räcker?
johannaraaf.blogg.se

2 tanniz:

Håller helt med dig. Gör samma här. Det som funkar för stunden. Just nu funkar spjälsängen och amma till sömns. Men snart vänder det säkert och då får det göra det. Likadant med klockslagen. Får inte ångest längre över hennes knäppa dygnsrytm i att vara uppe till 00 å sova till 11. (med massa uppvak det klart). Hon är så liten å får bestämma som hon vill. Är bebis nöjd är mamma nöjd, nytt motto :)

Svar: 👍👍👍
johannaraaf.blogg.se

3 Jennie:

Tycker du gör helt rätt! Man ska orka och jag tror verkligen inte Noelia kommer sova i er säng när hon är 20 :). Vi har haft Hilmer i sängen helt under nästan 2 månader och nu somnar vi honom i spjälsängen men sen efter första vaket får han sova hos mig :)! Tror faktiskt att nattätandet ger med sig efter hand också. Vi ska försöka skjuta på det nu eftersom jag vill få kanske 3-4h sömn i steck. Går inte det så e det inte hela världen, jag orkar ett tag till :D!

Svar: 😃 👍
johannaraaf.blogg.se

4 Jennie:

Tycker du gör helt rätt! Man ska orka och jag tror verkligen inte Noelia kommer sova i er säng när hon är 20 :). Vi har haft Hilmer i sängen helt under nästan 2 månader och nu somnar vi honom i spjälsängen men sen efter första vaket får han sova hos mig :)! Tror faktiskt att nattätandet ger med sig efter hand också. Vi ska försöka skjuta på det nu eftersom jag vill få kanske 3-4h sömn i steck. Går inte det så e det inte hela världen, jag orkar ett tag till :D!

Kommentera här: