Livsglädje

På våren är jag alltid så himla pepp på allt som har med trädgård och växter att göra. Älskar att göra fint på altanen, plantera och rensa rabatter. Men på hösten skiter jag oftast i göra iordning bra och fint inför vintern. Jag bara kastar alla vissna blommor och sen får det va som det är till solen tittar fram dryga halvåret senare. 

Jag hade en fin blomma (fråga mig inte om namn) på altanbordet som blommade med fina lila klockor förra året. Det blommade långt in i september och sen blev den aldrig kastad. Den har alltså stått kvar på bordet utan minsta lilla vattendroppe eller kärlek och ändå började gröna små livstecken komma fram ur jorden för några veckor sedan. 

Idag kände jag att det var dags att ge den lite kärlek efter all misär den tagit sig igenom. ;) Så den planterades om i lite ny jord och dens döda kompis åkte i sopan. Hoppas på att den blommar lika fint denna sommaren!

Före


Efter


Kommentera här: