Livet är så grymt ibland

Igår var en så fin dag. Vi tränade på morgonen och på eftermiddagen hängde vi utomhus i solen. Matade änder och promenerade. Vårkänslor i luften och det fina vädret verkar fortsätta. Jag får kli i fingrarna och vill ut i trädgården men det får vänta lite till. 

Men det var även en ledsamt dag. För någon dag sedan skickade jag efter ett armband för att stödja barncancerfonden och även stödja en liten familj med en flicka som var ungefär lika gammal som Noelia och drabbad av svår cancer. Igår förlorade dem kampen och lilla Junis somnade in.

Jag blev så berörd av detta och kände så med Junis nära och kära även fast jag inte känner dem. Tänk vad livet kan vara orättvist. Att livet dras ifrån en innan det ens har börjat. Tänk att förlora sitt barn, tvingas begrava det finaste man har. Tänk att det kan drabba vem som helst, tänk att det lika väl hade kunnat drabba vår lilla familj. 


Man kan ge en gåva till barncancerfonden på: http://www.barncancerfonden.se/1309373859/#js

Och junisbandet kan beställas på: http://lillaj.se där 75% går till kampen mot barncancer och 25% går till att stötta Junis familj. 

(Kan visst inte länka via mobilen?)

Det kan vara svårt men så viktigt att varje dag uppskatta det man har!


Fan vad jag älskar dig! 

Kommentarer:

1 Helen:

Fruktansvärt hemskt verkligen! Idag är man extra tacksam över sitt lilla mirakel! 💗

2 tanniz:

Usch ja.. jag såg samma på instagram idag. Sen man fick barn och verkligen kan sätta sig in i situationen så blir man så berörd av när något sånt händer. Sätter allt i sitt perspektiv. Här har jag gått och tyckt det varit jobbigt i några veckor när hon är gnällig över tandsprickning så kämpar ett litet barn för sitt liv.

Även man inte känner familjen så lider jag verkligen med dem. Smsade HOPP idag.

Kommentera här: