Ett spretigt inlägg

Ja det blir nog så när man inte skrivit på nästan en vecka. Tiden räcker inte alltid till..

I helgen slutade jag amma på dagtid. Jag ammar bara om det blir riktig kris och då får det fasen vara riktig kris! Tänker inte offra mina bröstvårtor annars. 😆 Jag har suttit spänd som en fiolsträng de sista gångerna och väntat på huggen. Och huggen kom varje gång. Vampyr unge! På natten ammar jag typ 2 gånger både för att få henne att somna om snabbt och för att få bort hårda knölar i brösten. Vill bara att mjölken ska sina men det verkar vara segt. Tänk då att det ofta går över 12 timmar mellan amningar. Kroppen vill inte som jag. 

Jag kan säga att det hände grejer när jag För första gången på 1år drog på mig en push-up bh från Victoria secret. Herre...det var visst här brösten skulle sitta. 😂 Är så van att traska runt i mina sletna amningsbhar, men dom gör verkligen ingenting, ingenting, för bröstens placering. Tjena 60 åring tant liksom. 

Som ett brev på posten kom mensen tillbaka nu när jag slutar dagamma. Ska inte klaga egentligen då jag sluppit den sedan augusti 2013 (!!) men den har ju inte direkt varit saknad såattsäga ;)

Denna helgen var sambons första riktiga lediga helg. Eller vad man ska säga. Han har nämligen börjar på sitt nya jobb och jobbar numera som de flesta normala människorna med normala jobb 7-16 måndag till fredag. Det är så himla lyxigt och skönt att ha honom hemma på kvällarna. Alltså helt otroligt. Att få äta middag tillsammans och bara få dricka en kopp te i soffan medans någon annan leker en sväng på golvet med Noelia. Och när hon sedan somnat så har jag någon att prata och mysa med. Åh att man kan tycka att något så normalt är så lyxigt! :) 

En gosig bild på när mina fina sover tillsammans. Kolla in lillans sovstil numera alltså! 


Hann även med ett litet bak i helgen då vi hade gäster och Noelia för första gången fick träffa sin kusin som nu är friskförklarad. Det lilla miraklet! ❤️

Kommentarer:

1 Johanna :

Får vi se om jag lyckas kommentera.. Kommentarsfunktionen är lite annorlunda än tidigare.

Men gud vad roligt och skönt att höra att lilla kusinen är friskförklarad!

Svar: Du lyckades! Ja hela mobil layouten verkar vara annorlunda!
johannaraaf.blogg.se

2 Anonym:

Nu ska vi se om det funkar! Hsr velat kommentera detta inlägget ett tag nu så håll tummarna! Haha! Ammar du bara två ggr per natt nu?? Hr fick ni till det?? Vaknar hon inte mer än två ggr heller?? Aah så avis....!

Svar: Ja, det har faktiskt blivit så av sig själv. Nu har hon efter en liten seg start kommit igång ordentligt med mat på dagen. Så känns som att hon glömt bort amningen helt på dagen så länge hon får mat ungefär var tredje timme. Sen började vi med fullkornsvällingen till natten. Då klunkar hon lätt i sig 200ml innan hon somnar runt 21. Har vi en riktigt bra natt sover hon i egen säng enda fram till 02, (5h!!!!) rekord!! Men vanligare är att hon vaknar någon gång mellan 00-01 ( ändå klar förbättring). Då lyfter jag över o ammar. Men hon äter typ inte utan det är mest lite mys så hon somnar om. Sedan vaknar hon vid 03-04 o samma sak där o sedan brukar hon flänga runt endel vid 07 men då brukar jag bara hålla om henne. O sen vakna gör dagen vid 08 tiden typ.

Så har inte gjort något förutom att hon äter mkt mkt mer på dagen. Känns som att hon trappar ner av sig själv. Det är så skönt o både jag o arsim är så lyckliga över lite mera sömn! Hur går det för er?
johannaraaf.blogg.se

3 Nicole:

Hahaha! Åååh vad trög jag känner mig. Jag har ju skrivit min kommentar där man ska skriva sitt namn... Inte konstigt att knappen var grå eftersom det inte fanns en kommentar att skicka iväg! 😂😂😂 taaack för hjälpen! Nu kan jag kommentera igen 😂☺️👏

Svar: Hahaha!! 😂😂😂
johannaraaf.blogg.se

4 Nicole Smith:

Då ska vi se...? Nu loggade jag också in! Nu tror jag det blev bra va? Eller får du ens kommentarerna?

Svar: Jajamän o bild o länk till bloggen! 👍
johannaraaf.blogg.se

5 Nicole Smith:

Men åh så skönt...! Så himla skönt alltså. Tyckte hon om vällingen direkt? Eller behövde ni vänja henne vid den?
Det går faktiskt bättre här också. Han äter typ car tredje timme nu istället för varje. Så myycket bättre men än är jag inte nöjd eller utsövd. Hehe

Svar: För det första tog hon ju inte falska! Själva smaken på vällingen tyckte hon nog var ok. ☺️ men det tog nog en dryg månad att få henne att verkligen sluka en hel flaska. Började med lite små klunkar men sen ville hon hellre ha bröstet. Lurade henne genom att ge bröstet en stund o sedan flaskan. Blev mer o mer för varje dag o tillslut började hon älska flaskan o sträcker sig efter den när hon ser den. Började men majsvälling för att vara snäll mor magen men nu kör vi fullkorn. Så det gäller verkligen att bara fortsätta o fortsätta o tillslut så verkan dom små liven vänja sig vid det mesta!

Skönt att höra att ni också har det bättre men självklart är man aldrig nöjd 😉
johannaraaf.blogg.se

6 Nicole Smith:

Men åh så skönt...! Så himla skönt alltså. Tyckte hon om vällingen direkt? Eller behövde ni vänja henne vid den?
Det går faktiskt bättre här också. Han äter typ car tredje timme nu istället för varje. Så myycket bättre men än är jag inte nöjd eller utsövd. Hehe

Kommentera här: