En bok som ingen vill läsa

När jag var hos vår gulliga BVCtant för någon dag sen pratade vi åter igen om sömnen. Vi skrattade gott när hon påpekade att jag nog snart kunde skriva en bok om alla saker jag testat för att få henne att sova bättre. Men vem skulle läsa den boken liksom? Och vad skulle den heta? 37 tips som ändå inte får din bebis att sova..? Inte en titel för en storsäljare direkt! 
 
Plötsligt har hon börjat vända sig och vilja sova på mage. Då tänker jag än en gång som så många gånger förr att aha detta är kanske grejen. Det är detta som kommer göra så hon plösligt sover så mycket bättre. Men icke. Vet inte hur många gånger vi testat något nytt och tänkt:

 - HAHA, så tröga vi är, det är såklart det är såhär hon vill ha det. Åh vi kommer tänka tillbaka och bara vafan gjorde vi inte såhär tidigare..idioter... Men näää så blir det aldrig!
 
För att ge några exempel som skulle fylla den där boken. Hon vill nog sova i egen säng, hon vill nog sova i våran säng, hon måste få gröt på kvällen så hon är mätt, hon måste få välling till natten så hon är mättare än mättast, hon kanske vill sova utan täcke, eller kanske sova med strumpor för utan täcke fryser man ju om fötterna, hon kanske är mörkrädd och vill sova men en lampa tänd, den bästa läggtiden kanske är 19...eller kanske 22? Hon måste sova mindre på dagen....nicks hon måste nog sova mer på dagen! 

Hahaha!! Kalla mig galen! Nu ger jag upp! Det är som det är och det blir som det blir! Dock går detta imot min natur då jag inte gillar när det blir som det blir utan det ska bli som jag vill att det ska bli! Jaja, jag kanske lär mig leva så tillslut! 

Kommentarer:

1 tanniz:

haha.. jag hade lugnt köpt boken om den är lika rolig som detta inlägg. Verkligen så som du säger att man tror man har kommit på något men sen funkar det inte dagen efter igen. Lätt ombytliga bebisar vi har. :)

Hur går det förresten med maten på natten?

Svar: Haha, precis! Det är lite olika men oftast blir det tyvärr två ggr jag ammar... Vid 01 och 04 typ. Så mkt bättre än tidigare men man vill ju alltid ha det ännu bättre ;(
johannaraaf.blogg.se

Kommentera här: