Café häng

Fika fika fika, det enda jag gör som mammaledig. Nä ibland rör jag på fläsket också.

 Idag på caféet kom den fram en liten tjej..kanske 5ich år och sa - Jag ville bara säga att din bebis är den näst sötaste jag sett, den sötaste är min lillasyster! 
Gullehöna alltså!! XD 





Angående nätterna har vi gjort en kompromiss. Efter 4 nätter var vi rätt trötta på en missnöjd bebis som fortfarande vaknade 8 ggr per natt. Jag vill inte amma hela nätterna, hon vill inte sluta äta på nätterna. Kompromissen blir att jag ammar en gång per natt. Igår funkade det bra! Hon somnade 21 i egen säng, vaknade 22 och 24 och somnade om efter några stryk längst ryggen. Vaknar 02 och får tutte och vi båda somnar, 04 och 07 gnyr hon till (hon måste drömma såååååå mkt just nu) men det räcker att jag bara håller om henne och 09 vaknar hon för dagen. Alltså vaknade hon mycket mindre och var mycket nöjdare. Hoppas detta kan funka... 

Så planen är att hon alltid ska somna i egen säng men får komma över till mig när hon får mat runt 02 tiden. Sen är tanken att flytta den måltiden sakta framåt så det till slut blir en frukost. ;) Vad tror ni? Låter det smart eller korkat?

Kommentarer:

1 Nicole:

Det låter ju väldigt smart sköntatt hon är så lätt atg söva om:)

2 Tanja:

Låter som en superplan=)

3 tanniz:

Tycker det låter mycket bra och sunt. Stor omställning att gå från 10 till 0 nattmål så detta var en bra kompromiss tror jag.

Jag har märkt att dottern sover bättre utan maten som stör. Innan så låg vi i sängen i 14 timmar en vanlig natt. Hon sov aldrig riktigt bra vilket resulterade i en utdragen natt. Nu sover är vi i sängen i 12 timmar istället. Så sträcksömn är bra för både mammor och bebisar.

Håller med om att hon är den näst sötast bebisen. Sötast är min bebis ;)

Fortsatt lycka till med nätterna.

Svar: Hihi! :)
johannaraaf.blogg.se

4 Ida Bj:

Så gjorde vi också och det fungerade väldigt fort. Han förstod tillsist själv och flyttade självmant tiden längre och längre fram. Nu pendlar det mellan 05.30 och 06.30 och sen vakna för dagen helt mellan 07-08
Mycket känns som att de klurar ut själva bara man ger verktygen lixom.

Svar: Åh det finns hopp! Hoppas att det blir så för oss också!
johannaraaf.blogg.se

Kommentera här: