Allting har sitt slut...

...och det även mammaledigheten. Väldigt blandade känslor må jag säga. Dock ska jag börja med en "paus" kan vi kalla det. Jag ska från sista mars plugga klart mina sista tio veckor på sjuksköterskeutbildningen och sambon tar över föräldraledigheten. Han ser fram imot det jätte mycket och jag tror att dem kommer ha så roligt tillsammans dock blir han nog varse om att vi inte sitter hemma och myspysar hela långa dagarna utan ibland vill man slita av sig håret också! ;)

Hade min mammaledighet varit helt slut hade jag nog haft skyhög ångest just nu. Men när examen är tagen i juni ska jag hänga med Noelia hela sommaren fram till augusti/september någon gång då jag ska ta tag i mitt liv. Då är det förskoledags för lillan och platsen söktes faktiskt igår. Konstig känsla...hon kommer då vara lite mer än 15 månader och det känns som en okej tid att börja. 

Som jag har tänkt och längtat efter den kommande sommaren men i torsdags på jobbet fick jag erbjudande om att jobba som syrra på vårdcentralen jag nu är undersköterska på. Det kliade rejält i fingrarna men jag tackade snällt nej men hoppas på nytt erbjudande sommaren 2016. 



Kommentarer:

1 LindaViola - mamma till två!:

Min mammaledighet tar slut typ nu, börjar jobba på måndag. Känns seeeegt. Men Svea skall vara hemma med pappa och sen så skall jag vara hemma på torsdagar. Känns dock som att jag skulle kunna vara hemma med henne resten av livet..

Kommentera här: