Mamma fitness

Idag har jag varit på ett gym. Var år och dag sedan sist. Gillar ju att springa i skogen och styrketräna hemma. Men när jag hörde om denna träningsform var jag tvungen att hänga på och prova.  

Man har med sig sin bebis och tro det eller ej men cirka tio bebisar låg glatt och sprattlade på en matta jämte oss medans vi tränade. Musik, speglar och mammor som hoppar omkring var tydligen en dunderhit! ;) 

Det var en blandning av kondition och styrka och när jag gick därifrån kände jag mig rätt kaxig...som att det där var ju en baggis. Dock tog det inte mer än 2 timmar innan jag började känna mig helt slut i varenda muskel och bara ville dega i soffan resten av dagen. DET GÅR TYVÄRR INTE MED BEBIS! :( Fruktar träningsvärken imorgon! Oh no! 

Men detta ska iallafall förhoppningsvis bli en onsdagsvana. Lite muskler behöver byggas då Arsim har gått från att kalla mig älskade tjockis (under graviditeten) till älskade skelett... Japp han är snäll den.. 

Nä men jag har gått ner ett par kilo förbi min vikt jag hade innan jag blev gravid och det är väl ett jäkligt töntigt problem tycker säkert många men jag vill gärna ha lite mer rumpa och tajta till kroppen liksom. 


Brukar pussa Noelia och säga att jag ska äta upp henne men sanningen är nog att hon äter upp mig...

Kommentarer:

1 Nicole:

Jag har också gått förbi min vikt! :/ Men magen är sladdrig. Haha :P ska också ta och börja trimma lite :)

2 Helen:

Åå vad roligt och duktigt av dig! Var det på actic? Såg att dem hade det där och tänkte att jag skulle börja nästa vecka! 😃💗

Svar: Ja precis! Då ses vi 👍😃 kul!
johannaraaf.blogg.se

3 Mia:

Nästa vecka du 🙈...

Kommentera här: