Jobb...

Tredje dagen jag jobbat idag. (Jobbar halvdagar med olika sorters provtagningar) Hur går det då? Jo det går faktiskt fin fint för oss alla. Jag tycker faktiskt att det är gott att få komma hemifrån och få lov att vara någon annan än mamma. Arsim tycker att det är kul att vara själv med Noelia, mycket såklart pga att hon är så jäkla nöjd med att vara själv med honom. Inget gråt och inget gnäll efter mamma. As skönt såklart...men Hallå? Saknar hon mig inte ens lite....typ inte. Nähä. Tack för den.



Hahaha 😂 såhär såg det ut sist jag jobbade. Då någon frågade om jag svalt en basketboll!



 
Dock är det rätt segt att gå upp klockan halv 7 när man redan sover rätt kasst. Men det är värt det för jag tycker att det är riktigt roligt att vara på jobbet.
 
Just det. Nyårsafton. Vi hade en jätte trevlig middag med goda vänner. Noelia skulle såklart inte sova utan vara med mest hela tiden. Hon var till och med med vid 12-slaget. Lär väl inte hända igen på de närmsta åren. (Jag orkade i allafall inte hålla mig vaken på nyårsafton förens typ 12 års ålder, haha!) Vi stod i fönstret och kollade tillsammans på fyrverkerierna och Noelia sa Oh Oh, Betyder kanske att det var spännande? 




Kommentarer:

1 Nicole:

Hur gör ni med mat då du jobbar? Eller du helammar inte längre? Frågar för tips, Liam fattar inte grejen med flaska så jag kan intevara borta längre perioder än :P

Svar: Jag helammande till 6 mån, efter det har vi infört puré till lunch o gröt till kvällsmat. Hon tar inte heller flaska. Men när jag jobbade nu gjorde vi lite provisoriskt så att jag ammade vid 07 innan jag åkte iväg. Sedan fick hon gröt vid 09-10 tiden o puré till lunch vid 12..sen kom jag hem halv 13 o så fick hon sin älskade tutte ;) men hon åt inte särskilt bra när jag var borta (kanske för att hon tyckte att det var konstigt) men hon var glad ändå. Flaska med välling tränar vi lite titt som tätt och hoppas att hon ska vänja sig...ibland får vi i henne lite. Helammar du fortf, får han inget annat än? Lycka till!
johannaraaf.blogg.se

2 Nicole:

Ahaa vad smart!!
Njaa, vi har börjat införa både fruktpuré och liiiite gröt och smaka från vår mat. Vill inte göra för snabbt igen då det blev en väldigt hård mage sist!
Helt klart värt att testa som ni gjorde när han klarar en hel portion gröt! :) tack för tipset;)

Kommentera här: