Slut på energi

Kännt att jag haft så dåligt men energi den senaste veckan. Jag är så trött på att bli väckt och bli väckt och bli väckt..lite till...varje natt. De senaste nätterna vill hon amma 4 gånger per natt och krånglar dessutom jätte mycket vid bröstet och gråter och ålar omkring. Har inget tålamod när jag blir väckt mitt i natten. Ät för sjutton och låt mig somna om, snälla!! 

Känner mig hyfsat utvilad ändå och har energi på dagen. På kvällen är det sämre. Noelia blir mer gnällig då och min energi tar slut. Tycker lite synd om mig själv. Känns som att jag drar ett rätt tungt lass här hemma. Arsim jobbar ju alltid kvällar. Dessutom verkar han ha fått ett nytt jobb nu också. På ett hem för ensamkommande flyktingbarn. Något han velat så länge och jag kan bara inte neka honom detta, trots att det innebär ännu ett kvällsjobb och till och med vissa dygn. Och innan han får ordentligt med timmar måste han ha kvar det gamla jobbet också. Så i nästa vecka jobbar han 6 dagar i rad och jag blir ensam alla kvällar.. Oh ge mig styrka! 

Kommentarer:

1 Emelie:

En känslig fråga, du har inte funderat på att ge ersättning på kvällen? Jag har gjort det men vågar inte för Ellas mage... Förstår din trötthet då vi har det liknande här även om hon de senaste nätterna somnat om efter amning.

Svar: Jo det har jag, men hon tar inte flaska! Suck! Sover o ammar typ samtidigt, bara så trött på att bli väckt. Hon har inte varit såhär innan så hoppas det går tillbaka som det var för några veckor sedan :)
johannaraaf.blogg.se

2 Anonym:

Skickar lite styrka till dig!! Du är jätteduktig!! Kämpa på!

Svar: Tack :)
johannaraaf.blogg.se

3 Jennie:

Tydligen har de en period nu på några veckor enligt vår BVC sköterska. Hilmer brukar äta varannan timme dygnet runt men nu är det ibland varje timme på natten. Vissa dagar e jag så enormt trött. Men om din sambo kobbar kväll, kan du kanske få sova på morgonen?
Vi har även fått tipset att öka smakproverna av gröten efterhand och om han gillar det så får vi ge ett mål sen och hon föreslog innan kvällen för att se om det kan göra att han sover längre stunder. Men nu är det bara 2 månader kvar av helamning ;)!

4 Jennie:

Tydligen har de en period nu på några veckor enligt vår BVC sköterska. Hilmer brukar äta varannan timme dygnet runt men nu är det ibland varje timme på natten. Vissa dagar e jag så enormt trött. Men om din sambo kobbar kväll, kan du kanske få sova på morgonen?
Vi har även fått tipset att öka smakproverna av gröten efterhand och om han gillar det så får vi ge ett mål sen och hon föreslog innan kvällen för att se om det kan göra att han sover längre stunder. Men nu är det bara 2 månader kvar av helamning ;)!

Svar: Nä jag låter honom sova lite extra på morgonen. Jag går ju ändå o lägger mig vid 22 typ, han kommer inte hem förens 23 o lägger sig runt 00. Så brukar ge honom två timmar extra på morgonen. Känns mest rättvist trots att det är mest jag som störs under natten.
johannaraaf.blogg.se

Kommentera här: