Lång helg!

Nu är jag ledig tre dagar och det behövs verkligen efter denna veckan. Igår var jag med på en helt fantastisk förlossning, precis en sån förlossning jag själv önskar att jag får. Visst hon hade jäkligt ont och någon ryggbedövning hanns inte med men det gick snabbt och utan komplikationer och stunden när dom fick upp sin son på bröstet var helt fantastisk. Både mamman och pappan grät och själv fick jag torka bort en tår i smyg! Denna gången fick jag vara med på ett annat sätt det känns alltid mycket bättre än att bara titta på. Fick sätta nål och koppla dropp, assistera barnmorskan med det hon behövde och hjälpa till att hålla tag i patientens ben när hon skulle krysta. Var helt skakis när jag skulle cykla hem när jag tänkte på att jag faktiskt har varit delaktig i att förlösa ett nytt litet liv. Vet fortfarande inte säkert om det är något jag vill jobba med i framtiden. Tycker att det är så fascinerande men är lite rädd inför ansvaret en barnmorska har. Vi får se...jag har ju lite tid att fundera. :)

Kommentarer:

1 Nicole:

Men gud så fint! Jag blir helt avis :O Har evigheter kvar tills jag får praktisera sådär kul, och ännu längre tills jag är barnmorska! Men men, den som väntar på något gott... ;)

Kommentera här: