Liten / stor / mittemellan?

Igår på jobbet frågade jätte många patienter om när det var dags för bebisen att komma och när jag sa runt 2 juni verkade alla så chockade! 

- oj va liten du är. 
- oj du har ju verkligen bara fått en liten kula på magen. 
- min dotter ska ha i september och ser ut som dig. Osv... 

Dock så är det ju så att våra fina ;) arbetskläder kan dölja det mesta och att jag inte har svullnat upp i tex ansiktet gör väl att man fortfarande ser liten ut. Jag försöker ta det som en komplimang iallafall! Jag vet ju att magen växer som den ska och mitt sf mått ligger ju till och med lite ovanför "idealkurvan". Annars hade jag säkert kunnat tolka det som att de tyckte att jag var för liten och att något var fel. Men alla är olika och alla blir olika stora.

Jag känner mig iallafall långt ifrån liten men det uppfattas nog som att jag bara fått en liten kula som är hur lätt som helst att springa omkring med. ;)

Kommentera här: